Petycje kierowane do Komendanta Powiatowego w Radomsku
można składać:
- przesyłając na adres siedziby organu: Komenda Powiatowa Policji w Radomsku 97-500 Radomsko, ul. Piłsudskiego 56;
- bezpośrednio w tej jednostce Policji lub w sekretariacie adres jw.
- w formie elektronicznej pod adres e-mail: komendant@radomsko.ld.policja.gov.pl
Procedura rozpatrywania petycji w Policji realizowana jest w oparciu o przepisy prawa ujęte
w następujących aktach normatywnych: art. 63 Konstytucji RP (Dz. U. z 1997 r Nr. 78, poz. 483), Ustawie o petycjach (Dz. U. z dnia 5 września 2014 r.) oraz Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 poz. 267 z póź. zm.).
W ujęciu ogólnym przedmiotem petycji możne być: ustanowienia lub zmiany przepisów prawa, podjęcie decyzji lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań
i kompetencji podmiotu rozpatrującego petycję.
O tym, czy pismo jest petycją, decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji;
- oznaczenie adresata petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji,
Jeżeli złożona petycja nie spełnia wymogów określonych w art.7 ustawy o petycjach, może pozostać bez rozpatrzenia lub zwrócona do jej uzupełnienia lub wyjaśnienia treści petycji.
Zgodnie z art. 8 ustawy o petycjach, treść złożonej petycji (skan) zostanie umieszczony na stronie internetowej organu BIP – zakładka Złożone petycje.
Złożenie petycji skierowanej do niewłaściwego organu będzie podlegało przekazaniu.
W przypadku kiedy wpłynie kolejna petycja, która była już przedmiotem wcześniejszego rozpatrzenia, a nie wnosi nowych faktów lub dowodów, pozostanie ona bez rozpatrzenia.
Przebieg postępowania w odpowiedzi na petycję będzie aktualizowany, a informacje będą zamieszczane na stronie internetowej.